۳۱ مرداد ۱۳۹۷ ۲۰:۵۴
کد خبر: ۲۵۱۱۶۱
اردوی جهادی «پرواز خاکی ۹» بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی

اردوی جهادی «پرواز خاکی ۹» بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی در روستای «چاه ابراهیم» منطقه رودبار جنوب استان کرمان در حال برگزاری است.


به گزارش خبرنگار عطنا، این اردو از 25 مردادماه آغاز شده و تا 6 شهریورماه ادامه دارد و گروه برادران اردوی جهادی پرواز خاکی در قالب تیم‌های فرهنگی، عمرانی و اشتغالزایی و کارآفرینی و گروه خواهران در بخش‌های علمی و آموزشی، پزشکی، مددکاری و مشاوره به مردم روستای «چاه‌ابراهیم» و برخی از روستاهای اطراف آن خدمات‌رسانی می‌کنند.


در این اردو، 40 نفر از دانشجویان پسر و 16 نفر از دانشجویان دختر رشته‌های مختلف دانشگاه علامه طباطبائی حضور دارند.


روستای «چاه ابراهیم» در 30 کیلومتری بخش جازموریان (زهکلوت) شهرستان رودبار جنوب استان کرمان واقع شده است که بعد از آن روستاهای پنج‌انگشت، میل فرهاد، کنج‌کَسور، کناردنگ، پتکی، طبق، دازان، زیران، پیرخوشاب و تعدادی روستای دیگر قرار دارند.


جمعیت این مجموعه روستاها نزدیک به 5 هزار نفر بوده که بزرگترین روستای این منطقه، «چاه ابراهیم» با جمعیت 600 نفر است که در صورت راه‌اندازی مدرسه راهنمایی، دانش‌آموزان روستاهای اطراف نیز می‌توانند از آن استفاده کنند.


در این اردوی جهادی ایمان کرمی، مسؤل بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی، امیرحسین فداکار، مسؤل اردوی جهادی «پرواز خاکی 9»،  محمدمهدی فروزان، مسؤل تیم فرهنگی، حسن جعفری‌سعادت، مسئول تیم اشتغالزایی و کارآفرینی، محمد غلامیان، مسؤل تیم عمرانی،‌ یوسف علی‌نژاد، مسئول تیم تدارکات و علی‌اصغر موحد، مسؤل تیم رسانه‌ای وظیفه مدیریت و نظارت بر اجرای فعالیت‌ها را بر عهده دارند.


از جمله برنامه‌های دانشجویان بسیجی در این اردو برگزاری کلاس‌های آموزشی و ایجاد انگیزه برای دانش‌آموزان روستایی، رنگ‌آمیزی مسجد علی‌ابن ابی‌طالب روستای چاه ابراهیم، تکمیل مدرسه پسرانه راهنمایی سه کلاسه این روستا به مساحت 200 متر مربع، ارائه خدمات پزشکی، مشاوره و مددکاری و توزیع اقلام فرهنگی،‌آموزشی و کمک‌درسی بین دانش‌آموزان است.


تیم فرهنگی اردو جهادی پرواز خاکی انیمیشن‌های ایرانی مثل «پوریای ولی» را برای دانش‌آموزان در مسجد روستا پخش می‌کند. همچنین از دیگر نکات جالب این اردو، حضور همسر یکی از دانشجویان دانشگاه علامه طباطبائی به نام احمد همتی بود که به‌رغم سن بالا ولی در بیشتر مواقع به عنوان جلودار دانشجویان به فعالیت‌های خدمت‌رسانی می‌پرداخت.


در روزهای ابتدایی این اردو، دانشجویان جهادگر با همکاری همدیگر توانستند، مسجد روستا را رنگ‌آمیزی کرده و سپس در آن مراسم شهادت امام محمد باقر (ع) را برگزار کنند.


همچنین یکی از مهمترین برنامه‌های دانشجویان بسیجی و جهادگر دانشگاه علامه طباطبائی، تکمیل مدرسه راهنمایی روستای «چاه ابراهیم» است. ضمن‌آنکه گروه فرهنگی این اردو با حضور در روستاهای اطراف به توزیع اقلام  و اجرای فعالیت‌های فرهنگی می‌پردازند.


از دیگر برنامه‌های اردوی جهادی «پرواز خاکی 9» جمع‌آوری اطلاعات برای پالایش فرهنگی، بهداشتی، آموزشی و علمی مردم و به‌خصوص دانش‌آموزان روستای «چاه ابراهیم» و شناسایی دیگر روستاهای کم‌برخوردار است. ضمن‌آنکه گروه خوهران با حضور یک پزشک و تعدادی از دانشجویان رشته‌های مشاوره و مددکاری در حال خدمت‌رسانی به مردم روستای «چاه ابراهیم» هستند.


همچنین حسن جرجندی‌نسب، فرمانده سپاه رودبار جنوب و ناصر بهروز‌، مسؤل بسیج دانشجویی استان کرمان از روند فعالیت‌های صورت گرفته توسط گروه جهادی «پرواز خاکی 9» بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی بازدیدکردند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار